Opravdu pivo snižuje riziko vysokého cholesterolu a cukrovky?

Orosené pivo je tradičním nápojem České republiky. Tento zlatavý nápoj se tu nejen pije, ale také vaří. Češi se každoročně umisťují na předních příčkách v průměrné spotřebě piva na osobu za rok.

Pivo je, stejně jako každá jiná potravina, opředena mnoha mýty. Je bezpochyby, že pivo obsahuje vitamíny a minerály, ale je skutečně zdraví prospěšné? Prozradíme vám, jestli opravdu pivo snižuje cholesterol a zároveň přiblížíme, jak spolu souvisí pivo a cukrovka.

Co to je pivo?

Pivo je alkoholický, ale může být také nealkoholický, nápoj, který se vyrábí ze směsi surovin. Základem je voda, obilný slad, pivovarské kvasinky a také chmel. Tento nápoj prochází různými fázemi výroby, jako je kvašení, vaření a finální plnění. Existuje mnoho typů piv, které se od sebe liší nejen v barvě, ale také chuti. Podle jakých kritérií dělíme pivo?

Oblíbený produkt na snížení cholesterolu - Cholesten
  • barva: světlé, polotmavé, tmavé, řezané,
  • stupňovitost: například výčepní pivo, ležák, speciál, nealkoholické pivo,
  • pivní styl: pšeničné pivo, ALE, Stout.

Pivo obsahuje vitamíny a minerály

Složení piva vás možná překvapí. Jde o alkoholický nápoj, který má relativně nízký obsah alkoholu a to zhruba 29 až 49 gramů na 1 litr. Pokud si myslíte, že nealkoholické pivo je opravdu bez špetky alkoholu, jste na omylu. I takový typ piva totiž obsahuje malý podíl alkoholu.

Pivo, stejně jako jiná potravina, obsahuje určité množství bílkovin a sacharidů. Co je ale pozoruhodné je celkem vysoká koncentrace vitamínů a minerálů, která u některých prvků může pokrýt na 1 litr piva až 52 % doporučené denní dávky (kyselina listová). Co konkrétně tedy pivo obsahuje?

  • bílkoviny a sacharidy, přičemž kalorická hodnota 0,5 litru piva je zhruba 200 kcal,
  • vitamíny skupiny B jako například B1, B2, B6,
  • polyfenoly, flavonoidy,
  • kyselinu listovou,
  • draslík, sodík, vápník,
  • hořčík, fosfor, křemík a další.

Rádi byste zjistili stav cholesterolu v pohodlí vašeho domova? Seznámíme vás s domácím testem na cholesterol, který je snadný a rychlý.

Zdravotní benefity aneb jak spolu souvisí cholesterol, cukrovka a pivo?

Především kvůli nezanedbatelnému množství minerálů a vitamínů je pivo předmětem mnoha studií a výzkumů. Odborníci se však stále nemohou shodnout, zda je pivo prospěšné, nebo není. Na jednu stranu některé studie ukazují, že pravidelné a umírněné pití piva snižuje hladinu nezdravého LDL cholesterolu, protože obsahuje rozpustnou vlákninu, která pomáhá k lepší činnosti trávicího systému.

Podle National Institutes of Health (NIH) by vaše celková hladina cholesterolu měla být v ideálním případě pod 200 mg/dl. Cokoli přes 240 mg/dl je považováno za vysoké hodnoty. LDL cholesterol by měl být nižší než 100 mg/dl.

Bylo dokonce vypozorováno, že pití piva v malém množství, snižuje potenciální onemocnění ledvinovými kameny. Také nezanedbatelný obsah křemíku, který se v pivu nachází, může pozitivně ovlivňovat vitalitu kostí a působit proti osteoporóze. A co pivo a cukrovka? Odborníci vyhodnotili že, pivo přispívá ke zlepšení hladiny krevního cukru a podporuje lepší citlivost na inzulin.

Hlavní složkou piva je samozřejmě chmel

Zajímavé složení piva kazí obsah alkoholu

Možná si teď říkáte, že máte takzvanou povolenku pít pivo, co hrdlo ráčí. Bohužel, výsledky studií a názory odborníků se na uvedené zdravotní benefity dramaticky rozcházejí. I přesto, že má pivo zajímavou nutriční hodnotu, stále se jedná o alkoholický nápoj s vysokým počtem kalorií.

Navíc málokdo zůstane pouze u jedné skleničky, a proto může vést pití piva k nárůstu hmotnosti, nebo až obezitě. Pravidelná konzumace piva může také skončit alkoholismem a zhoršením nejen fyzického, ale také psychického zdraví. K tomu všemu Mezinárodní agentura pro výzkum rakoviny uvádí, že každý alkoholický nápoj, tedy včetně piva, je vysoce karcinogenní.

Víte, že některé potraviny zvyšují hodnoty cholesterolu? Ukážeme vám 9 druhů, kterým se vyvarovat ve vašem jídelníčku.

Jak je to s vysokým cholesterolem a pitím piva?

Takže pokud jste se radovali, že teď máte dokonalou záminku, proč pít pivo každý den, musíme vás zklamat. Lékaři nadále upozorňují, že pozitivní vztah mezi pivem a cukrovkou, nebo cholesterolem a pivem, je značně zavádějící. A to především kvůli alkoholu, jehož podíl najdeme v každém pivu.

Některé výzkumy na myších naznačily, že mírná konzumace piva může snížit jak cholesterol v játrech, tak usazeniny cholesterolu v aortě (v největší tepně v těle).

Na rozdíl od piva, byly totiž negativní dopady alkoholu na zdraví potvrzeny mnoha studiemi a průzkumy. Bylo jasně prokázáno, že pravidelné pití alkoholu poškozuje nejen konkrétní orgány, ale také celou škálu chemických procesů, které jsou pro zdraví a správné fungování organismu nezbytné.

A co alergeny v pivu?

Stejně, jako i jiné nápoje, nebo potraviny, tak také pivo obsahuje alergeny. Jde především o mykotoxiny, které vznikají z plesnivého sladu při jeho špatném skladování, nebo jeho nevhodným zpracováním. Dalším známým alergenem je lepek, který je v dnešní době skloňovaný snad ve všech článcích o výživě.

V dnešní době však můžete bez problému sehnat i pivo bez lepku. Posledním nejvýznamnějším alergenem, který by mohl potrápit vaše zdraví je oxid siřičitý, který působí v pivě jako konzervant.

Snižte svůj vysoký cholesterol přírodním doplňkem stravy CHOLESTEN, který již pomohl se snížením cholesterolu nemálo našim čtenářům.

Pivo vysoký cholesterol nebo cukrovku nezachrání

Pivo vysoký cholesterol nebo cukrovku nezachrání. Raději změňte životní styl

Pokud máte zdravotní problémy jako například vysokých cholesterol nebo cukrovku a pivo je vaším oblíbeným nápojem, měli byste se mít na pozoru. I přes velmi malé zdravotní benefity můžete jeho pravidelnou konzumací tělu z dlouhodobého hlediska spíše uškodit. Existuje daleko více lepších způsobů, jak podpořit vaše zdraví a imunitu, než pít nealkoholické pivo při cukrovce, jaké to jsou?

  1. Změňte váš jídelníček

Pokud váš jídelníček obsahuje jen samé průmyslově zpracované potraviny a smažené pokrmy, není divu, že je vaše zdraví ve špatné kondici. Tělo potřebuje pro své zdravé fungování dostatečné množství živin, které se bohužel v takových potravinách nenachází. Co s tím?

Nejjednodušší je zařadit do vašeho jídelníčku dostatečné množství ovoce a zeleniny. Velmi nápomocné je také vaření jídel doma. Jen tak budete mít absolutní přehled o tom, co a kolik toho každý den sníte.

  1. Mějte dostatek pohybu

Sedavé zaměstnání a neustálý pokrok v digitalizaci má za příčinu abnormální snížení pohybu. Během dne velká část lidí sedí a v průběhu dne udělá velmi malý počet kroků. A to je samozřejmě špatně.

Pohyb pozitivně působí nejen na celý pohybový aparát, ale také například na trávicí ústrojí. Benefitem sportování je lepší okysličení orgánů včetně mozku. Proto je pravidelný pohyb označován jako jeden z faktorů ovlivňující zdraví.

Chcete se dozvědět více o sportu a vlivu na zdraví? Odhalíme vám, jak aktivní pohyb pomáhá ke snížení vysokého cholesterolu.

  1. Dostatečně a kvalitně spěte

Mysleli jste si, že ve spánku se nic neděje? Tak to jste na velkém omylu. Během spánku sice odpočíváte, ale váš organismus nespí a naopak pracně regeneruje celé tělo. Jeho narušení, nebo nedostatečná délka může tyto procesy přerušit.

Stále častěji odborníci varují, že toto přerušení může zapříčinit některé nemoci, nebo dokonce skončit až fatálním narušením zdraví. Vytvořte si spánkovou rutinu, která podpoří kvalitu vašeho spánku. Jak na to?

  • choďte spát a vstávejte ve stejný čas a to včetně víkendu,
  • ložnici před uložením pořádně vyvětrejte,
  • spěte v místnosti, která nepropouští nadměrné světlo,
  • zajistěte ložnici před rušivými hluky,
  • před usnutím omezte modré světlo,
  • doporučená teplota v ložnici je kolem 15 až 18 °C,
  • pokud nemůžete usnout, zkuste přírodní doplňky stravy.
  1. Přestaňte se stresovat

Stres je synonymem dnešní doby. Neustálý tlak na dokonalost, výkon a materiální bohatství nutí člověka jít do extrémů, jako mít několik zaměstnání, nebo pracovat dlouho do noci. Tento nadměrný stres může však skončit depresemi, nebo jinými vážnými nemocemi.

Permanentní stres má totiž negativní vliv na vaše psychické, ale také fyzické zdraví. Omezte jeho množství na co nejmenší možnou míru a nezapomeňte věnovat čas také sobě. Každý den byste měli věnovat alespoň jednu hodinu činnostem, které vás baví a máte z nich radost.

Pivo je a stále zůstává nápojem s obsahem alkoholu

Přesto, že některé studie uvádí, že pivo snižuje cholesterol, je nutné se zamyslet nad ostatními riziky, které pravidelná konzumace alkoholu přináší. Aktuálně stále převažují negativa nad pozitivy. A pokud si myslíte, že nealkoholické pivo je na tom lépe, musíme vás zklamat.

Bohužel ani nealkoholické pivo nevyléčí onemocnění jako je cukrovka. Samozřejmě, že pokud vypijete jedno pivo za týden, svět se nezboří. Na druhou stranu je důležité mít na paměti, že jeho pravidelná a nadměrná konzumace může vyvolat nepříjemné zdravotní problémy.